東京海洋大学

MENU

News&TopicsNews&Topics

新型コロナウイルス感染症拡大防止のための入構規制等について

Last Update : 2020-04-13 19:21

令和2年4月13日

新型コロナウイルス感染症拡大防止のための入構規制等について

新入生および在学生 各位

東京海洋大学             
副学長(学生支援担当) 庄司るり   

 新型コロナウイルス感染拡大防止のための登校自粛の要請を、令和2年5月6日(水)まで行っているところです。また、政府からの緊急事態宣言ならびに東京都の緊急事態措置を受け、令和2年4月10日より裏門を閉鎖、4月14日より正門は入構規制(原則、入構禁止)を行うこととしました。
 なお、例外措置として、やむを得ない理由により大学構内へ入構する場合には、事前申請をすることが必要となりました。

1.事前申請方法について

 〇 学部4年生、大学院学生及び研究生
   
卒業論文・修士論文・博士論文作成のため、 指導教員が、実験研究等、指導上やむを得
   ず、特にその学生の入構の必要性が高いと判断した場合は、入構を例外的に認めること
   としますので、指導教員に2日前までに事前申請を行ってください。
 〇 3年生以下の学生
   学年ごとの「学生支援教員(学年担当)」、及び交換留学生は「指導教員」、乗船実習
   科生は「乗船実習科長」及び水産専科生は「水産専攻科長」に、2日前までに、HPにあ
   る学生用事前申請書.docにて、事前申請を行ってください。

 なお、各連絡先の詳細については、「東京海洋大学 学生生活ガイド」、「学務システム(
 Live Campus)」で確認してください。

 ただし、事前申請により認められる入構は、真に必要性が高くやむを得ない場合に限る入構
制限の例外措置となりますので、その必要性が認められない場合は、入構できないこともあり
ます。

2.寮生について

 〇 現在帰省中の在寮生
   
やむを得ない理由により令和2年5月6日(水)までに学生寮に戻る場合、品川地区及び
   越中島地区の各担当係へ連絡してください。
 〇 新入生及び在学生の入寮予定者
   やむを得ない理由により令和2年5月8日(金)に入寮手続きができない場合、HP「入
   寮手続日程の変更のお知らせについて(第2報)」の各連絡先に問合せしてください。
 〇 寮生が学生寮以外の校舎に入る場合には、上記の1.と同様の事前申請が必要になります。

 なお、「【重要】現状調査フォームへの回答要請」は、4月15日までに、必ず回答してくだ
さい。
 日々状況が変化しているところですが、感染防止に万全を期すため、何卒ご協力をお願いいた
します。

April 13, 2020  

Notice regarding campus entry restrictions, etc. in order to prevent the spread of the novel coronavirus

 To all new and current students

Tokyo University of Marine Science and Technology   
SHOJI Ruri, Vice President (for Student Support)   

 To prevent the spread of the novel coronavirus (COVID-19), the University has requested that students voluntarily refrain from attendance until Wednesday, May 6, 2020. Furthermore, considering the state of emergency declared by the Japanese government as well as emergency measures by the Tokyo metropolitan government, the university closed all gates except the main gate have from April 10, 2020, and imposed entry restrictions (in principle, a ban on entry) on the main gate of each campus from April 14.
 For students who need to enter the campuses due to a compelling reason, temporary permission must be applied in advance.

1. How to apply in advance

〇 Fourth-year undergraduate, graduate, and research students
 If an academic supervisor deems a student to have a particularly high need to access a campus for a compelling instructional reason such as experimental work in order to write their graduation thesis, master's thesis, or doctoral dissertation, that student will be permitted to enter the campus on an exceptional basis. Please apply to your supervisor at least two days in advance.
〇 First-, second-, and third-year undergraduate students
 Please apply at least two days in advance using "Advance Application Form for Students.doc" on the University's website, and submit your application to the student support faculty member assigned to your academic year, to your academic supervisor in the case of foreign exchange students, or to your respective dean in the case of students in the Advanced Onboard Training Course for Mercantile Marines and the Advanced Training Course for Maritime Science and Technology.

 Contact details can be confirmed via the "Guidebook of University Life" and the academic affairs system "Live Campus."

 Please note that campus entry permitted via advance application represents an exemption to the campus entry restrictions, limited to truly necessary and urgent cases. Accordingly, you may be denied entry if the matter is not found to be sufficiently urgent.

2. Notes for students living in dormitories

〇 Current dormitory residents visiting their hometowns
 If you need to return to your student dormitory before Wednesday, May 6, 2020, due to a compelling reason, please contact the relevant office at the Shinagawa or Etchujima Campus.
〇 New dormitory residents and current students planning to move in to dormitories
 If you cannot perform the move-in procedure on Friday, May 8, 2020, due to a compelling reason, please inquire the points of contact listed in "Notification of changes to schedule of dormitory move-in procedure (Second Announcement)" on the University's website.
〇 To enter a school building other than a student dormitory, you must apply for permission in advance as outlined in 1 above.

 In addition, please answer the questions in "[Important] Request for response to the status survey" by April 15.
 Although the situation continues to change day by day, we appreciate your cooperation in doing everything possible to prevent the transmission of the virus.

本件に関する問い合わせは、学生サービス課の以下のメールアドレスへお願いします。
 g-kacho 又は g-hosa
上記に続けて、(AT)o.kaiyodai.ac.jp を記載してください。
なお、(AT)は@に置き換えてください。

一覧に戻る

PAGE TOP